Dla rodziców
DZIECKO CHCE BYĆ DOBRE.
JEŚLI NIE UMIE – NAUCZ.
JEŚLI NIE WIE – WYTŁUMACZ.
JEŚLI NIE MOŻE – POMÓŻ.”
JANUSZ KORCZAK
Wrzesień
Tematyka kompleksowa:
I. Jestem w żłobku.
II. Jestem w żłobku.
III. Bawimy się razem.
IV. Bawimy się razem.
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze:
Dziecko:
- potrafi przedstawić się imieniem,
- zna otoczenie, w których przebywa: łazienka, szatnia, sypialnia, plac zabaw,
- uczy się zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami,
- uczy się odkładania zabawek na wyznaczone miejsce,
- wie, jaki ma znaczek i go rozpoznaje,
- uczy się słuchać i reagować na polecenia,
- leżakuje z całą grupą, rozumie potrzebę leżakowania,
- reaguje w zabawie na sygnały słowne,
- uczy się ustawiać w kole,
- przestrzega reguł zabawy,
- zna imiona dzieci w grupie,
- uczy się używania zwrotów grzecznościowych.
Garść informacji
CHOROBY
Nie przyprowadzamy do żłobka dzieci:
- chorych
- w trakcie leczenia antybiotykowego
- które mają znamiona przeziębienia lub innej choroby
- Nie podajemy leków dzieciom (maści, żelów).
Przedszkole powiadamia rodziców o sytuacji, w które dziecko źle się czuje,zaczyna gorączkować, ma objawy przeziębienia. Rodzice w takiej sytuacji proszeni są o wcześniejsze odebranie dziecka.
SAVOIR-VIVRE
Używamy słów: proszę, przepraszam, dziękuję.
Witamy i żegnamy się słowami: dzień dobry, do widzenia.
WYJŚCIA NA ZEWNĄTRZ
Codziennie wszystkie dzieci wychodzą na podwórko chyba, że:
- wieje silny wiatr
- pada deszcz, deszcz ze śniegiem, jest ślisko
- temperatura jest niższa niż -10˚ C
- zaistniały inne warunki pogodowe nie sprzyjające do wyjścia na zewnątrz.
ŻYWIENIE
Zachęcamy, aby każde dziecko zjadało wszystkie posiłki.
Współpracujemy z rodzicami dzieci z alergią pokarmową.
W CO SIĘ BAWIMY?
ZABAWY MANIPULACYJNE
mają na celu uczenie sprawności manualnej, kształtują i rozwijają wyobraźnię, wspomagają koordynację ruchową, uczą kreatywnego myślenia – dlatego układamy z klocków, ustawiamy piramidy, nakładamy elementy na piramidę, układamy pierwsze puzzle.
ZABAWY RUCHOWE
rozwijają ogólną sprawność fizyczną, uczą wrażliwości słuchowej – dlatego prowadzimy zajęcia przy akompaniamencie muzyki, używamy prostych instrumentów muzycznych, organizujemy zabawy przy śpiewie.
ZABAWY EDUKACYJNE
uczą twórczego myślenia, kojarzenia, pamięci, mowy – dlatego czytamy bajki, słuchamy piosenek, oglądamy obrazki, uczymy się wierszyków.
Plan dnia
6:30 – 8:15 Schodzenie się dzieci, swobodna zabawa.
8:15 – 8:30 Przygotowanie do śniadania.
8:30 – 8:45 Śniadanie.
8:45 – 9:00 Zabiegi pielęgnacyjne.
9:00 – 9:20 Zajęcia dydaktyczne.
9:20 – 10:15 Swobodne zabawy dzieci.
10:15 – 10:30 Przygotowanie do obiadu.
10:30 – 11:00 Obiad (I danie).
11:00 – 12:45 Przygotowanie do leżakowania, odpoczynek.
12:45 – 13:00 Przygotowanie do obiadu.
13:00 – 13:30 Obiad (II danie).
13:30 – 14:15 Zabawa dzieci, zajęcia dodatkowe.
14:15 – 14:30 Przygotowanie do podwieczorku.
14:30 – 14:45 Podwieczorek.
14:45 – 16:30 Zabawy dzieci, rozchodzenie się dzieci.
Do pobrania
Masz pytania?
Kęty, ul. Legionów 19
Telefon: 603 205 017, 504 216 824
Email:
michal.kublin@gmail.com
o.machniowska.bajeczka@gmail.com
Pracujemy w godzinach: 6:30 – 16:30
Żłobek Bajeczka baby
ul. Legionów 19
32-650 Kęty
tel. 603 205 017
tel. 504 216 824
michal.kublin@gmail.com
o.machniowska.bajeczka@gmail.com